Creat um bainistíocht móréigeandála
Ó An Roinn Tithíochta, Rialtais Áitúil agus Oidhreachta
Foilsithe
An t-eolas is déanaí
Ó An Roinn Tithíochta, Rialtais Áitúil agus Oidhreachta
Foilsithe
An t-eolas is déanaí
Forbraíodh an Creat um Bainistíocht Móréigeandála in 2005 agus glacadh é le cinneadh an rialtais in 2006. Is é an aidhm atá leis ná socruithe agus struchtúir choiteanna a leagan amach le haghaidh bainistíocht éigeandála líne phoiblí san earnáil phoiblí in Éirinn. Tá an Creat bunaithe ar an gcur chuige córais a aithnítear go hidirnáisiúnta a mholann, go bunúsach, timthriall atriallach de ghníomhaíocht leanúnach trí chúig chéim de bhainistíocht éigeandála:
Tá an Creat deartha chun luí leis an gcur chuige ‘gach guais’ i leith bainistíocht éigeandála, agus forbraíodh é ag teacht leis an gcleachtas idirnáisiúnta is fearr, atá saincheaptha chun freastal ar dhálaí na hÉireann. In Éirinn, ceann de phríomhchuspóirí an Chreata um Bainistíocht Mór Éigeandála is ea an caidreamh oibre idir na heilimintí a chuimsíonn an freagra éigeandála líne tosaigh a leagan amach.
Ceann de phríomhchuspóirí an Chreata is ea na socruithe agus na saoráidí a leagan amach chun comhordú éifeachtach a dhéanamh ar iarrachtaí freagartha aonair na bPríomhghníomhaireachtaí Freagartha ar mhóréigeandálaí, ionas go mbeidh an toradh comhcheangailte níos mó ná suim na n-iarrachtaí aonair. Sannann an Creat freagracht as an fheidhm chomhordaithe a chomhlíonadh go soiléir agus gan athbhrí agus éilíonn sé go dtacófar leis, ionas go dtarlóidh sé agus go mbeidh sé éifeachtach.
Tá na struchtúir, na socruithe agus na saoráidí breise, a theastaíonn chun go n-éireoidh le comhordú go rathúil, leagtha amach sa Chreat. Is gá a chinntiú go bhfuil an próiseas comhordaithe éifeachtach agus sruthlínithe, ionas go n-oireann sé don chleachtas agus do na struchtúir reatha, agus do riachtanais na gcásanna éigeandála éagsúla. Meastar go bhfuil sé ríthábhachtach comhordú a fheiceáil mar thasc atá ag leathnú de réir a chéile, de réir mar a mhéadaíonn scála / castacht na héigeandála, chomh maith le:
Tá faisnéis faoin gCreat um Bainistíocht Móréigeandála ar fáil trí chliceáil ar na cnaipí roghchláir. Tá tuilleadh faisnéise ar fáil ach cliceáil ar na naisc thíos.
Tá struchtúir curtha ar bun ag leibhéal Náisiúnta, Réigiúnach agus Áitiúil chun tacú le forbairt an Chreata.
Ar leibhéal Náisiúnta, le cinneadh an rialtais, bunaíodh Grúpa Stiúrtha Náisiúnta (NSG), ag teacht in áit an Choiste Idir-Ranna ar Móréigeandálaí. Bhunaigh an NSG Grúpa Oibre Náisiúnta (NWG) chun tabhairt faoi thascanna a bhaineann leis an gclár.
Ag eascairt as forálacha an Chreata, i ngach ceann de na hocht mór-réigiún Bainistíochta Éigeandála, bunaíodh Grúpa Stiúrtha Réigiúnach (RSG) um Bainistíocht Móréigeandála, ar a raibh pearsanra sinsearach ó na Príomhghníomhaireachtaí Freagartha sa réigiún sin. Foráladh sa Chreat go raibh Grúpaí Oibre Réigiúnacha (RWGanna) le bunú chun tacú leis na Grúpaí Stiúrtha Réigiúnacha agus chun na feidhmeanna a shanntar ar leibhéal réigiúnach a chomhlíonadh.
Ag leibhéal Áitiúil/Gníomhaireachta tá gach príomhghníomhaireacht freagartha freagrach as tabhairt faoi na riachtanais atá leagtha amach sa Chreat.
Structures for Implementation
Bunaíodh an Grúpa Stiúrtha Náisiúnta, le cinneadh an rialtais (2006), in ionad an Choiste Idir-Ranna ar Mhóréigeandálaí. Tugann an Rialtas sainordú don Ghrúpa Stiúrtha Náisiúnta maoirseacht a dhéanamh ar chur i bhfeidhm agus ar fhorbairt an Chreata um Bainistíocht Móréigeandála (2006), ag gníomhú go bunúsach mar bhord bainistíochta do Phríomhghníomhaireachtaí Freagartha MEM (i dtéarmaí struchtúir rialachais). Tá an grúpa seo comhdhéanta d’ionadaithe ó chúig roinn rialtais (Tithíocht, Sláinte, Ceartas, Cosaint agus Iompar) agus na trí Phríomhghníomhaireacht Freagartha, An Garda Síochána, Feidhmeannacht na Seirbhíse Sláinte agus na hÚdaráis Áitiúla (trí Chumann na mBainisteoirí Cathrach agus Contae). Tá rúnaíocht ón Roinn Tithíochta, Rialtais Áitiúil agus Oidhreachta mar chathaoirleach ar an nGrúpa Náisiúnta Stiúrtha agus ag tacú leis. Tá sé mar aidhm ag an nGrúpa Náisiúnta Stiúrtha feabhsú leanúnach a chur chun cinn, taighde agus forbairt a éascú agus tacú le comhroinnt eolais agus foghlaim in MEM.
Tá an Grúpa Oibre Náisiúnta comhdhéanta d’ionadaithe ó na trí Phríomhghníomhaireacht Freagartha, agus faoi láthair tá an Garda Síochána ina chathaoirleach air agus ag tacú leis. Tarraingíonn an Grúpa Oibre Náisiúnta ar shaineolas ó na hocht Réigiún MEM in Éirinn chun na nithe seo a leanas a fhorbairt:
Tá ocht Réigiún Bainistíochta Móréigeandála curtha ar bun in Éirinn. Tugann gach Réigiún faoi chláir oibre bhliantúla chun pleanáil agus ullmhú do mhóréigeandálaí bunaithe ar na rioscaí a shainaithnítear trí na measúnuithe riosca Réigiúnacha idirghníomhaireachta.
Socraíonn agus bainistíonn Grúpa Stiúrtha Réigiúnach (RSG) na cuspóirí oibre i ngach Réigiún ar Bhainistíocht Móréigeandála, ar a bhfuil pearsanra sinsearach ó na Príomhghníomhaireachtaí Freagartha. Is é príomhról gach Grúpa Stiúrtha Réigiúnach ar Bhainistíocht Móréigeandála a chinntiú go ndéantar an ghné Réigiúnach den ullmhacht atá leagtha amach sa Chreat a sheachadadh. Is é an Grúpa Oibre Réigiúnach laistigh den Réigiún agus foghrúpaí tasc-shonracha a dhéanann an obair. Déantar contaetha a ghrúpáil i Réigiúin mar a thaispeántar ar an léarscáil thíos.
A protocol for multi-agency response to Flood Emergencies March 2024
A protocol for multi-agency response to Radiological/Nuclear Emergencies
A protocol for multi-agency response to Rail Related Emergencies
A protocol for multi-agency land based response to Marine Emergencies
A Guide to Planning and Staging Exercises
A Guide to Miscellaneous Issues
A Guide to Managing Evacuation and Rest Centres
A Guide to Local Co-ordination Centres
A Guide to Flood Emergencies March 2024
A Guide to Preparing a Major Emergency Plan
A Guide to Undertaking an Appraisal
A Guide to Working with the Media
A Guide to Working with the VES
A Guide to Severe Weather Emergencies
A Guide to Inter Agency Public Communication Plan
A Guide for PRA Local Competent Authorities
A Guide to Motorway & Dual Carriageway Emergencies – Tactical
A Guide to Motorway & Dual Carriageway Emergencies – Strategic
A Framework for Major Emergency Management
A Framework for Major Emergency Management – Appendices
2021
An Interagency Approach to Crime Scenes, Det. Sgt. Shane Henry, An Garda Siochana_MEM2021
Cross Border Emergency Management Group, Finian Joyce & Joan McCaffrey_MEM2021
Irish Humanitarian Aid to India, Nepal & Brazil, Paul Rock, Department of Housing_MEM2021
Irish Humanitarian Aid to India, Nepal & Brazil, David Weakliam, Health Service Executive_MEM2021
National Risk Assessment 2020, Caroline McMullan, Eileen Tully & Margaret Stanley_MEM2021
Rest Centre Activation Exercise, Chris Galvin, South Dublin County Council_MEM2021
Union Civil Protection Network, Felix Bloch, European Commission_MEM2021
2020
Rosemarie Lawlor “Met Éireann’s Flood Forecasting Centre: Progress on establishing the Flood Forecast Centre and how we worked during Storm Ellen”
Report on Severe Weather Events 2017 – 2018
2019
Commandant Finbar McArdle; ‘Aerial firefighting – An Irish Air Corps Perspective’
Eugene Clonan, Irish Coast Guard; ‘Irish Coast Guard New Governance Structure and Developments for Search and Rescue’
Derek Whelan, Senior Assistant Chief Fire Officer, Kildare; ‘Exercise Tuilte’
Inspector Garda Daniel O’Driscoll; ‘Countering Complexity; Dynamic decision-making in crisis response’
2018
Tom Cuddy, Irish Water; Managing water services, response to drought
Derek Whelan, Senior Assistant Chief Fire Officer, Kildare; Storm Emma & Kildare County
Chris Reynolds, Director IRCG, Comparison of Maritime and Land Emergency Management Framework
Cahir O’ Byrne; Emergency Management,The HSE context
Aidan Dempsey, Chief Fire Officer, Wicklow, Wild land fires an MEM Perspective
Blianta roimhe seo
Rosanna White, Defence Forces; Supporting the PRAs response to Emergencies
John O’Meara, Ireland’s response to Major Emergencies abroad
Finbarr O’ Sullivan, An Garda Síochána, The Rocsafe project
Cian O’Brien, Enhancing Emergency Management in Ireland using mobile technology
Brendan Mc Grath,Chief Executive of Galway City Council, Local Governments response to Flood Emergencies
Dr. Caroline mc Mullan, DCU, Risk Preparedness; An Individual and Household Perspective