Faisnéis do chustaiméirí ar an gcur isteach ar eitiltí agus ar thaisteal lán-eagraithe de bharr na paindéime COVID-19
Foilsithe
An t-eolas is déanaí
Foilsithe
An t-eolas is déanaí
Chuir paindéim COVID-19 isteach go tobann agus go mór ar thaisteal ar fud an domhain. Mar gheall ar shrianta a chuir rialtais i bhfeidhm ar chúiseanna sláinte poiblí, cuireadh isteach ar phleananna taistil go leor saoránach, le heitiltí laghdaithe sceidealta agus cealú forleathan eitiltí i go leor cásanna. Chuir stad tobann ar sheirbhísí aerlínte agus an borradh ar líon na n-iarratas ar chealú ó chustaiméirí go leor soláthraithe seirbhíse, aerlínte agus tionscnóirí turas/gníomhairí taistil araon, faoi bhrú agus iad ag iarraidh déileáil leis an gcás gan fasach seo.
Tugann an nóta faisnéise seo treoir maidir leis na roghanna atá ar fáil do chustaiméirí ar mian leo a bpleananna eitilte nó taistil lán-eagraithe a choigeartú nó a chur ar ceal i bhfianaise na géarchéime, agus soláthraíonn sé naisc chuig foinsí faisnéise eile a d’fhéadfadh a bheith úsáideach.
Is í comhairle an Rialtais i gcónaí go bhfuil rioscaí ag baint le taisteal idirnáisiúnta go ginearálta agus i gcomhthéacs na paindéime COVID-19, agus is dócha go mbeidh sé seo amhlaidh go ceann i bhfad. Tá faisnéis chothrom le dáta ar thaisteal go hÉirinn, atá faoi réir na staide sláinte poiblí i réim, le fáil ar Gov.ie agus . Tá comhairle iomlán ar chúrsaí taistil le fáil ar shuíomh Gréasáin na Roinne Gnóthaí Eachtracha.
Tabhair do d’aire le do thoil nach ndéanann an Roinn Iompair idirghabháil agus fiosrúcháin ó chustaiméirí go díreach le haerlínte, gníomhairí taistil, tionscnóirí turas nó gníomhairí áirithinte ar bith.
Mar sin féin, is í comhairle ghinearálta na Roinne maidir le háirithintí aerthaisteal agus COVID-19 ná:
Faoi dhlí an AE (Rialachán 261/2004 – ar a dtugtar EU261 freisin), tá sé de cheart ag aerphaisinéirí aisíocaíocht nó athródú a fháil i gcás go gcuireann aerlíne a n-eitilt ar ceal. I bhfianaise na héiginnteachta leanúnaí a bhaineann le Covid d’fhéadfadh go mbeadh dearbháin á dtairiscint ag aerlínte do chustaiméirí le haghaidh eitiltí níos déanaí nó athruithe eitilte saor in aisce cibé difríochtaí idir táillí nó costais eile e.g. féadfaidh difríochtaí i dtáillí bagáiste a bheith i gceist. Is faoi rogha na haerlíne go hiomlán a bheidh sonraí aon thairiscintí nó solúbthachta ina leith seo. Moltar go láidir do phaisinéirí aeir iad féin a chur ar an eolas faoi na téarmaí agus coinníollacha sula ndeimhníonn siad a n-áirithint
Ní athraíonn sé seo an cás faoi dhlí an AE go gceanglaítear ar aerlínte aisíocaíocht a thabhairt do phaisinéirí laistigh de 7 lá ó chealú eitilte - ach amháin nuair is féidir leis an aerlíne a chruthú gur de bharr imthosca urghnácha lasmuigh dá rialú díreach a tharla an cealú - mura roghnaíonn an custaiméir athródú a luaithe is féidir nó athródú níos déanaí.
Ba cheart do phaisinéirí dul i dteagmháil lena n-aerlíne go díreach ar an gcéad dul síos chun aisíocaíocht a fháil nó chun athródú a shocrú – is gnách go mbíonn foirmeacha ar líne tiomnaithe ag aerlínte chun éilimh AE261 a chur isteach. Mura bhfaigheann paisinéirí freagra sásúil ón aerlíne laistigh de 6 seachtaine, is féidir an cheist a chur ar aghaidh chuig an gComhlacht Forfheidhmithe Náisiúnta ábhartha. I gcás eitiltí a fhágann Éire ar aon aerlíne (nó le haghaidh eitiltí isteach go hÉirinn ar aerlíne AE a fhágann Ballstát nach Ballstát den AE é) is féidir dul i dteagmháil leis an gCoimisiún um Rialáil Eitlíochta (CAR).
Is féidir sonraí an phróisis ghearáin seo agus freagraí ar cheisteanna coitianta a fháil ar shuíomh Gréasáin tiomnaithe an Choimisiúin um Rialáil Eitlíochta. I gcás eitiltí a fhágann Ballstáit eile den AE, liostaítear ar shuíomh Gréasáin flightrights.ie na sonraí teagmhála don chomhlacht nó do chomhlachtaí forfheidhmithe ábhartha i ngach tír AE
D’eisigh an Coimisiún um Rialáil Eitlíochta nóta treorach maidir le cealuithe eitilte agus aisíocaíochtaí le linn na géarchéime.
I gcás nach bhfuil aerlíne in ann eitilt a oibriú agus go gcuirtear an eitilt ar ceal, is féidir le paisinéirí leas a bhaint as aisíocaíocht nó as athródú faoi Rialachán 261/2004, mar a thuairiscítear thuas. Mar sin féin, má théann an eitilt ar aghaidh agus mura bhfuil an paisinéir in ann an eitilt sin a dhéanamh nó má roghnaíonn sé gan an eitilt sin a dhéanamh, féadfaidh paisinéirí, cé nach bhfuil siad i dteideal aisíocaíochta faoi Rialachán 261/2004, a bheith i dteideal cuid de na cánacha/táillí/muirir a éileamh ar ais. praghas an ticéid ag brath ar théarmaí agus coinníollacha na háirithinte. Ba cheart dul i dteagmháil leis an aerlíne ar an gcéad dul síos. Mura bhfuil an rogha seo ar fáil ón aerlíne agus má tá árachas taistil agat, b’fhéidir go mbeifeá in ann éileamh a dhéanamh ó d’árachóir.
Na coinníollacha a ghabhann le haon tairiscintí ó aerlínte m.s:. i bhfoirm dearbhán chun eitiltí a chur in áirithe sa todhchaí nó is í an aerlíne féin a shocraíonn na costais agus na táillí a bhaineann le háirithint nua eitilte. Mar sin féin, tá sé d’oibleagáid ar aerlínte a oibríonn san AE a áirithiú, faoi Rialachán AE 1008/2008, go mbeidh praghas deiridh eitilte lena ngabhann cánacha agus muirir gaolmhara ar eolas ag an tomhaltóir i gcónaí nó ar taispeáint go soiléir e.g. laistigh den phróiseas áirithinte ar líne sula nglacann an tomhaltóir le háirithint a dhéanamh.
Tugann an tAcht um Laethanta Saoire Pacáiste agus Trádáil Taistil 1995 an ceart do thaistealaithe aisíocaíocht a fháil ar gach íocaíocht nuair a chuireann an taistealaí nó an t-eagraí saoire láneagraithe ar ceal mar gheall ar imthosca dosheachanta agus neamhghnácha.
Tá beart éigeandála gearrthéarmach tugtha isteach ag an Rialtas ar a dtugtar Nóta Creidmheas Aisíocaíochta, ar féidir le gníomhairí taistil agus tionscnóirí turas ceadúnaithe ag an gCoimisiún um Rialáil Eitlíochta iad a eisiúint dá gcustaiméirí i gcás inar cuireadh áirithint ar ceal mar gheall ar thaisteal Covid-19. srianta. Trí Nóta Creidmheasa Aisíocaíochta a ghlacadh go deonach beidh custaiméirí in ann saoire láneagraithe eile a chur in áirithe amach anseo le do ghníomhaire taistil/tionscnóir turas agus tá cosaintí tábhachtacha aige don chustaiméir. Bunaítear an Nóta Creidmheasa Aisíocaíochta leis na Rialacháin fán Acht Iompair (Tionscnóirí Turais agus Gníomhairí Taistil), 1982 (Eisíocaíochtaí ón gCiste), 2021 (IR 105 de 2021). Tá tuilleadh treorach ar na Nótaí Creidmheasa Aisíocaíochta ar fáil anseo .
Tá treoir chomhairleach tugtha ag an Roinn Gnó, Fiontar agus Nuálaíochta agus ag an Roinn Iompair maidir le conarthaí taistil lán-eagraithe a fhoirceannadh.
Tá faisnéis ag an gCoimisiún um Iomaíocht agus Cosaint Tomhaltóirí maidir le do Thaisteal Pacáiste agus cearta tomhaltóirí taistil ginearálta le linn Covid agus tuilleadh faisnéise ar saoire lán-eagraithe.
Le haghaidh tuilleadh faisnéise maidir le tionscnóirí turas/gníomhairí taistil atá ceadúnaithe ag an gCoimisiún um Rialáil Eitlíochta téigh chuig https://www.aviationreg.ie/ Tá liosta inchuardaithe gníomhairí agus oibreoirí ceadúnaithe ar an suíomh – féach Saoire a Chur in Áirithint - An bhfuilim faoi chosaint.
Cuireann an Lárionad Eorpach do Thomhaltóirí (ECC) Éire comhairle agus cúnamh saor in aisce ar fáil do thomhaltóirí Éireannacha atá ag siopadóireacht le haghaidh earraí agus seirbhísí, lena n-áirítear seirbhísí taistil agus saoire lán-eagraithe, i dtíortha eile san Aontas Eorpach, chomh maith leis an Iorua, an Íoslainn agus an Ríocht Aontaithe. Cliceáil anseo chun eolas a fháil faoina gcuid seirbhísí agus conas is féidir leat gearán a chur faoi bhráid an ECC maidir le trádálaithe i dtíortha eile an AE chomh maith le trádálaithe san Iorua, san Íoslainn agus sa Ríocht Aontaithe.
Soláthraíonn an Bord um Fhaisnéis do Shaoránaigh forbhreathnú ar chearta phaisinéara anseo.