Cairt Chustaiméirí 2025 - 2028
- Foilsithe: 30 Meán Fómhair 2025
- An t-eolas is déanaí: 30 Meán Fómhair 2025
- Ráiteas Straitéise
- Príomhsheirbhísí
- Struchtúr
- Ár nGealltanais maidir le Seirbhís Ardchaighdeáin do Chustaiméirí
- Ár dTiomantais Duit
- Aiseolas
- Gearáin
- Cabhraigh linn le cabhrú leat
- Rochtain ar ár seirbhísí
- Príobháideachas agus cosaint sonraí
- Déan Teagmháil Linn
Ráiteas Straitéise
Is é an misean atá ag ár roinn tacú le pobail inbhuanaithe, rialachas áitiúil daonlathach, agus maoirseacht chomhshaoil trí thithíocht, pleanáil, seirbhísí uisce, agus monatóireacht aeráide. Táimid tiomanta d’athchóiriú na seirbhíse poiblí agus d’fheabhsú leanúnach.
Príomhsheirbhísí
Cuirimid seirbhísí ar fáil ar fud na réimsí seo a leanas:
- Beartas agus seachadadh tithíochta
- Tacaíocht rialtais áitiúil
- Rialacháin phleanála agus thógála
- Seirbhísí uisce agus cosaint an chomhshaoil
- Forbairt pobail
- Monatóireacht aeráide agus aimsire (i gcomhar le Met Éireann)
I measc ár gcustaiméirí tá:
- Baill den phobal
- Ionadaithe tofa
- Údaráis áitiúla
- Ranna agus gníomhaireachtaí rialtais
- Eagraíochtaí neamhrialtasacha agus grúpaí pobail
Struchtúr
Oibríonn ár Roinn ó roinnt oifigí lena n-áirítear:
- Teach an Chustaim, Baile Átha Cliath
- Bóthar an Bhaile Nua, Loch Garman
- Oifigí an Rialtais, Béal an Átha
- Met Éireann, Glas Naíon
Oibrímid i gcomhpháirtíocht le húdaráis áitiúla, comhlachtaí tithíochta ceadaithe, agus eintitis seirbhíse poiblí eile.
Ár nGealltanais maidir le Seirbhís Ardchaighdeáin do Chustaiméirí
Táimid tiomanta do sheirbhísí cúirtéiseacha, tráthúla agus inrochtana a sholáthar. Tá ár gcur chuige á threorú ag an 12 Phrionsabal um Sheirbhís Ardchaighdeáin do Chustaiméirí, lena n-áirítear comhionannas, rochtain, tráthúlacht, comhairliúchán, agus seirbhís dhátheangach a sholáthar.
Cloímid leis na prionsabail seo a leanas:
- Caighdeáin seirbhíse ar ardchaighdeán
- Comhionannas agus éagsúlacht
- Inrochtaineacht fhisiciúil agus dhigiteach
- Faisnéis shoiléir agus thráthúil
- Cúirtéis agus freagrúlacht
- Próisis ghearáin thrédhearcacha
- Comhairliúchán agus measúnú
- Seirbhísí Gaeilge
- Tacaíocht inmheánach do chustaiméirí
- Soláthar comhordaithe seirbhíse
Ár dTiomantais Duit
Nuair atá tú ag plé linn, déanfaimid an méid seo a leanas:
- Meas, cothroime agus cúirtéis a léiriú duit
- Freagra a thabhairt ar cheisteanna laistigh de 15 lá oibre
- Cumarsáid shoiléir, saor ó bhéarlagair a sholáthar
- Úsáidfimid teanga shoiléir, shimplí inár gcumarsáid a oiread agus is féidir.
- Cinnteoimid go mbeidh ár suíomh gréasáin cothrom le dáta agus inrochtana.
- Tú a threorú chuig an duine cuí mura bhfuil d’fhiosrúchán faoinár réimse freagrachtaí
- Seirbhísí a chur ar fáil i nGaeilge agus i mBéarla, i gcomhréir le hAcht na dTeangacha Oifigiúla 2003
- Faisnéis shoiléir a chur ar fáil faoinár nós imeachta gearán
Aiseolas
Cuirimid fáilte roimh do bharúlacha, do mholtaí agus do ghearáin. Cuidíonn d’aiseolas linn ár seirbhísí a fheabhsú agus freastal níos fearr ar do chuid riachtanas.
Chun ceist a chur, cur síos a dhéanamh i leith aon ghné, nó moladh a thabhairt, seol ríomhphost chugainn ag qcsofficer@housing.gov.ie nó scríobh chugainn ag Seirbhís Ardchaighdeáin do Chustaiméirí, An Roinn Tithíochta, Rialtais Áitiúil agus Oidhreachta, Teach an Chustaim, Baile Átha Cliath, D01 W6X0.
Nuashonruithe a roinnt ar chainéil shóisialta agus freagra a thabhairt dóibh siúd a sheolann teachtaireachtaí díreacha, ag iarraidh orthu ríomhphost a chur chugainn go díreach le ceisteanna nó tuairimí.
Gearáin
Más mian leat gearán a dhéanamh faoi chaighdeán na seirbhíse do chustaiméirí, tá nós imeachta gearán againn lena chinntiú go ndéileálfaimid le do ghearán i gceart, go cothrom agus go neamhchlaonta.
Déanfaimid do ghearán a aithint laistigh de 5 lá oibre agus tabharfaimid freagra laistigh de 15 lá oibre. Mura féidir é seo a dhéanamh, cuirfimid in iúl duit cathain a eiseofar freagra iomlán. Ní chumhdaítear cinntí riaracháin arna ndéanamh ag an roinn leis an nós imeachta seo.
Cabhraigh linn le cabhrú leat
Chun cabhrú linn leanúint lenár seirbhís a fheabhsú:
- déan faisnéis iomlán agus chruinn a sholáthar
- léirigh cúirtéis agus meas agus tú ag plé lenár gcuid ball foirne
Rochtain ar ár seirbhísí
Is iad ár nOifigigh Rochtana an pointe teagmhála do dhaoine faoi mhíchumas agus is féidir leo cabhrú le fiosrúcháin nó le riachtanais rochtana. Cinntímid go bhfuil ár n‑oifigí agus ár seirbhísí inrochtana do dhaoine faoi mhíchumas.
Príobháideachas agus cosaint sonraí
Táimid tiomanta do do shonraí pearsanta a chosaint i gcomhréir leis na Rialacháin Ghinearálta um Chosaint Sonraí (RGCS) agus leis an Acht um Chosaint Sonraí 2018. Déileálfar le d’fhaisnéis go slán, go dleathach agus go trédhearcach.
Déan Teagmháil Linn
Téigh chuig déan teagmháil linn dár suíomh gréasáin chun sonraí a fháil faoi na rannóga éagsúla inár roinn.